Traditioner

Hvert år afholder vi forskellige arrangementer, mange af dem hvor forældre eller bedsteforældre inviteres. Det er hyggeligt samvær og giver indblik i barnets hverdag og en rigtig god måde at lære andre forældre at kende.

• Fastelavn: Vi slår katten af tønden og spiser fastelavnsboller på stuerne.
  • Forældrekaffe: Nogle timer en eftermiddag, hvor der stuevis inviteres på en kop kaffe og hyggesnak med personale og andre forældre.
  • Arbejdsdag: En dag hvor forældre, børn og personale mødes for at arbejde i børnehaven. Vi reparerer, bygger, maler, kører sand og meget andet.
  • Cirkus, Sommerfest/fællesspisning: Vi har i en del år haft Cirkus sammen med Søren fra den flyvende Cirkus kuffert. Det ender op i en fælles forestilling, hvoralle har en rolle og vi kommer hinanden ved på tværs af stuerne
  • Bedsteforældre/besøgsdag: Bedsteforældre/ven af familien inviteres til formiddagskaffe og hygge med barnet, på barnets stue eller på legepladsen.
  • Julefrokost: Børnehaven laver julefrokost for børnene.
  • Julehygge/juleklip: En aften hvor vi stuevis klipper julepynt til stuerne og spiser sammen.
  • Lucia-optog: Før skole gruppen går Lucia-optog rundt i huset og vi slutter af med lune luciabrød.
  • Kulturbussen: Vi har siden 2023 haft mange turer med kultur bussen, den kører fra Børnehøjen til: Biblioteket i Herning. Skovsnogen ved Kibæk, HEART og De geometriske haver i Herning. Vi har også været på Billedskolen samt på museer.
Traditioner

Fastelavn - en festdag for alle.
Besøgsdag

Besøgsdag er en hyggelig dag for store og små.